söndag 15 januari 2012

Har ägnat två helger åt att lägga in golv på övervåningen, så himla skönt med ett riktigt golv att gå på istället för att balansera på bjälkar. Det är två olika golv, det närmaste är återvunna golvplankor som jag har fått av bekanta, väldigt pyssligt att lägga in, men det blev fint. Det räckte inte hela vägen, så de sista kvadratmetrarna blir det nya golvplank i samma dimension, resterande golv är massivt trägolv från Byggmax, lika som på nedervåningen.





Lite skidåkning har det blivit, tyvärr har vi inte så mycket snö runt stan, men uppe i Sörskog någon mil utanför stan är det så här vackert, 50 cm snö och fina skidspår, en dag åkte vi på kvällen, en magisk skidtur i månskenet med gnistrande snö och underbar skidåkning.

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag läste om dig i "Kloka Hus" och hittade då hit till din sida. Jag är så imponerad av allt ditt jobb du har gjort! Vi har själva ett gammalt hus vi fixar med (i det oändliga känns det som ibland...;) så jag vet hur mycket jobb det är.
    Lägger gärna till dig bland mina länkar, så jag kan fortsätta titta in här hos dig och följa ditt spännande husprojekt.
    Nu ska jag titta vidare här på sidan...

    Ha det gott /maja på färgtrappan

    SvaraRadera
  2. Hej Jenny!
    Tack för en fin blogg med inspirerande biler! Skulle vilja fråga dig om din erfarenhet av golvläggning. Förstår det som att du lagt Byggmax furugolv i flera av dina rum, ett golv som jag också skulle vilja lägga och tycker verkar bra och prisvärt. Beroende på var man läser och vem man frågor varierar råden från att absolut inte lägga detta golv (som anses vara dålig kvalitet, svårlagt, snett och vingt och fuktskadat) till att definitivt göra det för att det är ett prisvärt och bra golv. Vad tycker du nu efter att du haft det ett tag? Är det svårt att få jämnt? Kupar sig plankorna efter ett tag eller rör på sig väldigt mycket? Några allmänna tips eller trix?
    Allt gott!
    Anna

    SvaraRadera