onsdag 2 juni 2010

Timmerstommar och förberedelser

Har nu kommit överrens om ett pris på ladan som jag var intresserad av, så nu är det löst. När jag var där och tittade, mätte jag upp den och nu har jag gjort ritningar på den som ska bifogas bygglovshandlingarna.


Huset här brevid är en annan timmerstomme som jag är intresserad av, det är lagom storlek och har fina fönster, men den har en hel del skador på timmret och på en del golv. På lördag ska iallafall en timmerman titta på huset, så får jag se efter det hur jag ska göra. Att få tag på en timmerman var inte det lättaste, de flesta hade mycket arbete, de var bokade till april nästa år....


Nu består dagarna av mycket som ska fixas, tillstånd för infart till tomten, bygglov ska in, byggarbetare ska bokas mm, tur att jag är ledig i sex veckor från och med nästa vecka.



Den här kakelugnen följer med i ett ev köp av timmerstommen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar