onsdag 9 juni 2010

uppföljning timmerhus

Var och tittade på stommen med en timmerman i helgen, men huset var för skadat, det skulle bli mycket dyrt att reparera, så timmermannen avrådde från köp. Så nu har jag åter vänt blickarna till den andra stommen, så nu till helgen blir det en till resa och titta på stommen. Har även ritat på den andra stommen, planlösning och fasader, mycket ritande blir det:) Jag tror det blir väldigt bra iallafall, ska lägga ut ritningarna när det börjar bli mer klart. Det blir även mycket ringande och mailande för att få tag i hantverkare, myndigheter och ta in offerter, man kan förstå att det finns byggkonsulter:) Men det är lite roligt också, man lär sig mycket.

Bocken Kåre, getter blir det nog inte på tomten, dom äter allt! Liljekonvaljer var vist mums:)

Träffade föresten en handläggare från trafikverket för att diskutera lämpligast infart på tomten (så klart skulle ju dom också ha en avgift, 3200 kr för att handlägga ärendet, det är otroligt vad alla ska ha mycket pengar av en husbyggare) både hon och jag var överrens om vilken plats som var lämpligast, perfekt. Då återstår att skicka in papper och pengar:), så jag får tillstånd att börja med infarten.

Hoppas på ett riktigt hjortron år i år, det var länge sedan sist!


1 kommentar:

  1. Jag blev tipsad om din blogg första natten på 33:an.Du ligger verkligen i. Kommer att följa bloggen med spänning.

    SvaraRadera