lördag 31 juli 2010

Inköp mm

Har gjort några inköp de senaste veckorna, bla har jag köpt spisen här bredvid, det är en ugn från Ikea, Dåtid heter den. Har haft en sådan förrut och var väldigt nöjd + att den kommer att passa väldigt bra i huset. Hade lite på känna att den kanske inte kommer att finnas kvar så länge, mycket riktigt när jag kom dit står det att den kommer att utgå inom kort, vilken tur jag hade! Visserligen kommer den i någon ny tappning till hösten, men tydligen med mer varmluftsfunktioner (vilket drar mer energi) och till ett dyrare pris.
Har även köpt andelar i Dala vindkraft ekonomisk förening, http://www.dalavind.se/ . Man blir då delägare i ett vindkraftverk och får köpa el till ett reducerat pris samt att man gör något bra för miljön. Eftersom jag nu bor i lägenhet och inte gör av med så mycket el fick jag köpa en andel = 1000 kvh. Det kan nog hända att jag köper någon mer andel när vi flyttat in i huset.


Dom gör sig väldigt bra i skogen, speciellt på vintern, det är ju knappt att dom syns.

Grävmaskinen är lagad och grävning pågår, det behövs en hel del fyllnadsmassor till ladan (den kommer att stå där tomten lutar) och till att motfylla grundbalkarna. Infarten är nästan klar, nu kommer det ner en lastbil där. När marken där ladan ska stå är utjämnad och grusad kan byggboden snart flyttas dit och timmerstommen kan läggas upp där, nu kollar både jag och timmermannen efter någon som kan hämta timmerstommen. Återkommer om det.

1 kommentar:

  1. Vad härligt att det går framåt nu. Det känns att du är lycklig när du skriver. Ska bli spännande att följa ditt bygge.

    SvaraRadera