onsdag 20 april 2011

snabbinlägg igen mitt i flyttstressen

Det som stått på schemat innan inflyttning är bland annat putsning och färdigställande av krönet på massugnen, det gav vi oss på förra helgen. I brist på murare fick vi prova oss fram och jag tror det gick ganska bra. Det blev en ståtlig massugn och det var roligt att kladda men också att göra den fin.




Här har vi kommit en bit på väg, man kan även se skåpet som pappa byggde förra veckan, jag målar, målar och målar. En närmare beskrivning av de olika färgerna kommer senare.

Barnen var med också.

2 kommentarer:

  1. Hej Jenny... du är väl helt OTROLIG du, jag är så imponerad att du uppfyllt din dröm och kämpat på med allt... Var tvungen att skriva lite om dig i min Blogg! Ha det bäst vännen! KRAAAAM

    SvaraRadera
  2. Hej Jenny! Vi vill gratulera dig o er till detta bärkraftiga familjeprojekt! Nu flyttar ni in och snart kan ni njuta av detta årets alldeles speciella sommar. Ditt ekologiska hus har blivit jättefint. Det ser man redan. Grattis o glöm inte att fira er framgång! Österlenhälsning från Karin o Roland

    SvaraRadera