lördag 19 december 2009

Forts. förberedelser inför byggstart

Den tredje kursen jag gått under hösten är Arkitektur 5 hp vid Högskolan Dalarna.
Läraren under kursen tyckte att jag skulle fortsätta att läsa en kurs till: Byggprojekt småhus 10 hp, som han trodde skulle ge mig mer, så jag fick ju söka den också:) Så nu läser jag den också och den ska sluta med en färdig bygglovhandling med ritningar och teknisk beskrivning, vilket kommer att hjälpa mig mycket och jag får proffesionell hjälp av lärarna på högskolan. Kursen slutar i mitten av mars 2010, just nu håller jag på med ritningarna på huset. Föreläsningarna som varit i kursen är repetition av kursen i Stjärnsund, så dom har inte gett så mycket ny kunskap. Men nu efter jul är det mer inriktat mot våra projekt. Ser fram emot det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar