lördag 30 oktober 2010

Ett tak är klart!

Efter en hel del pusslande fram och tillbaka med vinglande enkupiga tegelpannor är en sida av taket klart, det blev riktigt bra. Tack vare duktiga snickare och hjälpsam mamma och vän, väldigt bra jobbat! Tegelpannorna är begagnade och belagda med div. mossor och lavar, jag tycker det är otroligt vackert, taket blir levande inte som ett tråkigt betongtegeltak. Man bidrar säkert också till den biologiska mångfalden:). På andra sidan kommer det också vara begagnat enkupigt tegel, men av en lite annorlunda modell. Om man vill läsa på mer om begagnade lertegeltak, vad man ska tänka på mm kan man gå in på www.hedenstedt.nu/taktegel .

Fick ett trevligt telefonsamtal i veckan, tidigt på morgonen, en grävmaskinist som undrade om jag ville ha lite fyllnadsmassor , det enda han ville ha var en tårta:) vilket jag inte var sen att tacka ja till, det kommer att gå åt en del att fulla upp runt huset och få det snyggt. Fasen att jag inte hade alla dom här kontakterna innan jag började bygga.
Synd att man jobbar natt nästa helg, annars hade det blivit taklagsfest, men det får bli lite senare istället.

2 kommentarer: